mirteensiemon.reismee.nl

Chengdu

Zondag, maandag en dinsdag zijn we in Chengdu geweest. Zondag zijn we dus om 1 uur in Xi'an opgehaald en naar het vliegveld gebracht voor onze vlucht naar Chengdu. We vlogen om 16.20 en kwamen rond 6 uur aan. Zoals elke keer stond er een man op ons te wachten die ons naar het hotel heeft gebracht. Onderweg hadden we eigenlijk voor het eerst echt hondenweer. In Pingyao regende het ook een ochtend maar dit was echt vele malen erger en we konden bijna niets zien buiten door de regen. Gelukkig was het weer droog toen we bij het hotel aankwamen. Het hotel was weer courtyardstyle, maar dit keer waren de kamers wel op verschillende etages ipv in verschillende gebouwtjes. Aangezien we rond etenstijd aankwamen hebben we in het hotel gegeten, maar eigenlijk hadden we helemaal niet het idee dat we in het htel zaten. We zaten lekker in de courtyard (binnenhofje) en het eten was wederom heerlijk. We hadden iets met rundvlees en groente, wat ons een beetje aan de Chinese gerecht tipan in Nederland deed denken en krokante kipfilet die bijna niet gekruid was maar ontzettend lekker. Na nog even door het straatje gewandeld te hebben zijn we naar bed gegaan, want de volgende dag (maandag) werden we alweer om half 8 opgehaald om naar panda centrum te gaan. In het begin zagen we helemaal geen panda's maar op een gegeven moment zagen we ergens mensen allemaal foto's maken en ja hoor daar zaten er heel veel en ze zaten allemaal te eten. Het was zo'n schattig gezicht. Ze zaten alleen maar te eten en eentje lag er te slapen. Op een gegeven moment kwamen we in een nursery centre, waar dus allemaal jong panda's worden verzorgt en daar zaten er heel veel. Twee hingen er lekker in een boom, eentje probeerde te klimmen maar dat ilde nog niet lukken en eentje moest wakker worden en uit de boom komen van een verzorgster maar die had er geen zin in en elke keer dat ie aageraakt werd schof hij de andere kant op. Dat was zo grappig! Het centrum was ontzettend groot en het was net alsof we in een bamboewoud aan het lopen waren. Toen het wat later werd merkten we dat pandas inderdaad van slapen houden want zodra het eten op was gingen ze slapen. Na zo'n 3 uur zijn we terug naar het hotel gegaan en daa wat gegeten. 's Middags zijn we wat gaan lopen in de buurt en kwamen we terecht in een ontzettend mooi parkje en we waren het brug nog niet over of er waren alweer drie vrouwen die met Mirte en twee die met Siemon op de foto wilden. Het park was een oase van rust en vrede en we konden bijna niet geloven dat vijftig meter verder een drukke weg lag. Er waren allemaal theehuisjes waar je iets kon drinken, maar dat hebben we niet gedaan. Er was ook bonsai boompjes plein en onder sommige stonden poppetjes. Onder eentje stond er een tafel met vier mensen er omheen en onder een andere stond er een poppetje te vissen. Aangezien we de volgende dag pas om vijf uur opgehaald werden hebben we voor de verandering eens uitgeslapen, vervolgens wat onteten en heel rustig onze spullen gepakt. 's Middags zijn we naar een taoïstische tempel geweest waar buiten een man op een fluit stond te spelen en Siemon mee ging doen. De mensen waren volgens ons best verbaasd dat hij er geluid uit kreeg en toen stonden ze daar samen te spelen. Helaas hebben we daar geen foto van, maar het was een heel leuk gezicht. De tempel was kleurijk en bestond uit verschillende gebouwen in elk gebouw stonden gigantische standbeelden die verschillende dingen vertegenwoordigden, zoals de hemel, aarde, rijkdom en nog een aantal die we zijn vergeten. Vervolgens zijn we naar de Du Fu thached cottage geweest. Vele jaren geleden was er een dichter die moest vluchten en in Chengdu terecht kwam, hij heeft zich in het cottage gevestigd en een aantal jaren gewoond. Tegenwoordig is het een museum en een soort ode aan alle belangrijke dichter en schrijvers van China die er door de vele verschillende dynastiën zijn geweest. Het was erg mooi en leerzaam. om vijf uur werden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Waar we onze spullen hebben ingecheckt en dit keer geen vloeistof in onze handbagage hebben laten zitten, en we zo door konden lopen.

welmoed

tjonge, jonge,
het blijven mooie, indrukwekkende verhalen hoor!

tieneke

wat grappig lijkt me dat die kleine slaapkoppen! en wat leuk dat Siemon fluit heeft gespeeld, had het graag gezien maar kan me er wel een voorstelling bij maken! Veel plezier!

Fenna

Met veel plezier lees en hoor ik (van mama) steeds weer jullie verhalen :). Wat een spanning op het vliegveld zeg. Hier gaat alles goed. Lekker aan het studeren en zoals altijd van alles aan het ondernemen. Ik denk aan jullie, en heel veel plezier nog!! Liefs!

Boudien

Wat ziet het er allemaal prachtig uit. Geniet er van (en vooral dat lekkere eten!!).

Regina

Weer mooie foto's en een prachtig verhaal....
Genieten voor jullie maar ook voor ons.
Groetjes

Jolande

Wauw, wat een heerlijke verhalen.
Heel leuk dat ik op deze manier een beetje mag meegenieten. Have fun samen!!