mirteensiemon.reismee.nl

Beijing

Gisteren Beijing verlaten. Tijd om voor de eerste keer tijdens onze reis terug te kijken.

zaterdag na een lange vlucht zijn we door een chauffeur en gids bij het vliegveld opgehaald en naar het hotel gebracht. Bij het hotel aangekomen eerst ingecheckt en toen toch nog even geslapen. 's Middags lekker door de stad gelopen langs het Tiannamen plein naar de poort die naa de verboden stad leidt. Zondag zijn we op tjd opgestaan en naar de verboden stad gelopen, waar we wat eerder weg zijn gegaan omdat we nergens water konden vinden. Nadat we eindelijk wat water hadden gevonden zijn we naar de Lama Tempel en de Confucius Tempel gelopen, alleen hebben we ons een beetje verkeken op de afstanden verkeken en was het veel verder lopen dan we dachten, maar wel heel leuk! De lama Tempel is de belangrijkste Boedhistische tempel in peking en de moeite waard, kleurrijk en een oase van rust in het drukke Peking. Daarna naar de de Confusius tempel. Weer de moeite waard. Daarna met de metro terug naar het hotel.

Maandagochtend zijn we vroeg opgehaald door een chaufeur en naar de Chinese Muur gebracht. wat een klein uurtje rijden zo zijn bleek bijna anderhalf uur te zijn. Het was nog een hele wandeling naar boven. eerst met een buse naar boven en vervolgens nog een stuk lopen om bij de kabelbaan te komen, maar eenmaal op de muur was het fantastisch! We hadden heel mooi weer. Een strak blauwe lucht en een heerlijke temperatuur. We hebben heel veel mooie fotos gemaakt en veel vrienden gemaakt. Na en stuk gelopen te hebben en veel fotos te hebben gemaakt was het alweer tijd om terug te gaan. Na de Muur zijn we naar het zomer paleis gebracht, wat ondanks de vele mensen rustig aanvoelde. Prachtige gebouwen, mooie parken kortom we hadden er wel een hele dag kunnen lopen/genieten. De tijd was echter (te) kort want de chauffeur stond al te wachten om ons terug te brengen naar hethotel.

Dinsdag wederom naar de verboden stad gegaan. Nu met voldoende water bij ons! Ondanks dat het erg druk was volop genoten van de fantastische gebouwen en de grootsheid. 's middags wilden we naa de Tempel van de Hemel, en we hadden kaartjes voor het park gekocht, maar de kaartverkoop voor de tempel en andere gebouwen was een half uur eerder gesoten, dus heben we lekker door het park gelopen.

Dat waren de dagen in Beijing. Teveel gezien en beleefd om in een verhaaltje te zetten. Maar dat komt wel als we weer thuis zijn samen met de vele foto's die we hebben gemaakt.

Liefs Mirte en Siemon

Regina

De dagen moesten eigenlijk langer duren voor jullie .
Fijn dat jullie zoveel genieten.

Welmoed

Wat een mooie verhalen en foto's, leuk om zo mee te mogen reizen,

Fenna

Wederom super gaaf om te lezen en om de foto's te zien :). Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur. Dikke knuffel.

siemon

Keurig Welmoed, ook als ik er niet ben voor achten aan het werk

Tieneke

Wat heerlijk om zo met jullie mee te reizen! Heel veel plezier op jullie volgende bestemming! Dikke knuffelkus

Hans

Hallo Siemon, ik begrijp uit jullie verslag dat jullie daar in China ook leuk hebben meegedaan met de QuaRijn beweegweek. Wat een intensieve en indrukwekkende dagen daar. Geniet van al het moois en de reis samen, groeten, Hans

Sonja

Hi Siemon, het klinkt allemaal erg goed.
Lekker genieten jullie.